Skip to content

ЛОУНБ : офіційний сайт : Львівська обласна універсальна наукова бібліотека

Дискусія «Алгоритм катастрофи: Чорнобиль та технократична логіка» та «Продати Чорнобиль?» в рамках Онлайн-форуму «Зона (не)відчуження».
П'ятниця, 23 квітня 2021, 15:42

23 квітня працівники відділу читального залу взяли участь у дискусіях «Алгоритм катастрофи: Чорнобиль та технократична логіка» та «Продати Чорнобиль?» в рамках Онлайн-форуму «Зона (не)відчуження».

Організатор - Платформа культури пам'яті "Минуле/Майбутнє/Мистецтво".

Модераторка першої дискусії – мистецтвознавиця та дослідниця візуальної культури Ася Баздирєва. Учасники – дослідниця інформаційних технологій Світлана Матвієнко та дослідник культури та кіно Станіслав Мензелевський.

Спікери обговорювали розширення меж уявлення про поняття катастрофи з точки зору філософії технології, медіа та середовищної гуманітаристики. Світлана Матвієнко розглядала катастрофу як певну складову технології, де аварія не є винятком, а швидше наслідком функціонування існуючої системи. Станіслав Мензелевський представив образ Чорнобиля-катастрофи в геополітичних аспектах. Ася Баздирєва розглядала Чорнобиль у контексті нового кліматичного режиму. Учасники мали змогу ознайомитися з новими філософськими підходами у трактуванні проблем Чорнобиля, сучасними аспектами їхнього вирішення.

Модераторка другої дискусії – кураторка проєкту «Минуле / Майбутнє / Мистецтво» Оксана Довгополова. Учасники – голова Громадської ради при Державному агентстві України з управління зоною відчуження Олександр Сирота, зав. наукового відділу у Чорнобильському радіаційно-екологічному біосферному заповіднику Денис Вишневський, мистецтвознавиця та очільниця ГО «Музей сучасного мистецтва» Оля Балашова.

Дискутували про те, що останнім часом з’явилося чимало комерційних проєктів у контексті Чорнобиля: хтось пропонує зробити мерч у вигляді футболок з п’ятьма рукавами, хтось – перенести в зону всі українські казино, дехто хоче організувати тут сафарі. За всім цим бачиться завдання – продати Чорнобиль. Настав час усвідомити, наскільки вульгарною є візія Чорнобиля як бренду та захистити зону від вандалізації.